Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

60-річчю закінчення другої світової присвячується...

З 13-го по 15-е травня 2005 року Український центр вивчення історії Голокосту провів П’ятий міжнародний конкурс учнівських дослідницьких робіт “Уроки Голокосту – міжнаціональна толерантність”. Конкурс пройшов під егідою Інституту політичних і етнонаціональних досліджень НАН України, за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні, програми “MATRA-CAP”. Урочисте відкриття конкурсу відбулося в актовому залі Інституту, де з вітальним словом виступили професор, доктор історичних наук Станіслав Кульчицький (Інститут історії НАН України), кандидат історичних наук Ілля Альтман (керівник Російського Фонду “Холокост”, Москва), історик з Інституту Яд-Вашем Анатолій Кардаш (Єрусалим, Ізраїль), радник Посольства держави Ізраїль в Україні пан Арье Гетер, а також гості, викладачі, учасники конкурсу.

Потім розпочався захист робіт учнями. Журі було представницьким як ніколи. Це дослідники і викладачі Світлана Кандеєва, Жанна Ковба, Ілля Медвинський, Михайло Тяглий, Артур Фредекінд, Тетяна Чайка, Юлія Смілянська, Галина Цимбал, Надія Єременко. Крім того, в роботі Журі приймав активну участь письменник та історик з Ізраїлю, Анатолій Кардаш. Під керівництвом директора Українського центру, кандидата історичних наук Анатолія Подольського були також проведені міні-семінари для вчителів із Дніпропетровська, Львова, Києва, Одеси, Ужгорода і Харкова. Потрібно відзначити і те, що серед конкурсантів були представники із Білорусі, доклади яких викликали неабияку зацікавленість. Програма була напруженою – окрім захисту робіт, були прочитані лекції Анатолієм Кардашом і Артуром Фредекіндом; Жанна Ковба провела заняття з учасниками конкурсу по методиці та методології роботи з джерелами; Ілля Медвинський (який, власне, є автором ідеї проведення учнівських конкурсів в Україні по історії Голокосту), провів зустріч із вчителями по проблемах, пов’язаних з оформленням шкільних дослідницьких робіт, а також пройшли круглі столи і дискусії щодо нагальних проблем українського суспільства, - питання колаборації, антисемітизму, опору. Не дивлячись на те, що учні були підготовлені цілком пристойно, не дивлячись на посилене лобіювання вчителями своїх вихованців (ми цілком можемо пожартувати на цю тему, в світлі сучасної боротьби України проти корупції), були визначені кращі роботи. Не виділяючи, як в спорті перші місця, потрібно відзначити відмінні роботи і захист – Султаніє Ібраїмової (м.Сімферополь), Настас Оксани (м.Чернівці), Катерини Павлинської (м.Київ), Миколи Прийми (м.Суми), Самсонова Анатолія (м.Радивилів), Кундрі Назара (м.Львів), Снігирь Оксани (м.Київ), Чех Валентини (м.Кривий Ріг), а також багатьох і багатьох інших (всіх неможливо перерахувати), кому було вручено книги по історії Голокосту. Крім того, у дітей є всі шанси відпочити в таборі “Шорашим”, а можливо і побувати на міжнародному семінарі в Бресті, де щороку 22 червня Російський Фонд “Холокост” проводить зустріч школярів і вчителів. Сподіваємося, що нова українська влада надасть підтримку подібним конкурсам і семінарам, які сприяють розширенню толерантності через розуміння проблем Голокосту.

Український центр вивчення історії Голокосту 
Анатолій Подольський,
Артур Фредекінд

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top