Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

«Бабин Яр: пам'ять на тлі історії» Результати конкурсу розробок вчителів

У День пам’яті та примирення Український центр вивчення історії Голокосту має приємність оголосити результати конкурсу розробок тематичних занять в рамках проекту «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії». Всього ми отримали 23 роботи від 20 учасників. 6 номінацій розподілили 5 членів журі (членів авторського колективу проекту та наукових консультантів проекту). 20 робіт опубліковано в Інтерактивному путівнику для вчителя.

Номінації та переможці

ШКІЛЬНИЙ УРОК:

Галина Корнієнко, Черкаси, “Спільна пам’ять”

Урок-практичне заняття стимулює розвиток критичного мислення під час навчання історії, громадянської освіти та медіаграмотності. Урок акцентує увагу на важливості збереження спільної історичної пам’яті про Бабин Яр.

ВИХОВНИЙ ЗАХІД:

Олена Москаленко, Полтава, “Чужого горя не буває”

Під час заняття учні працюють з віртуальною виставкою у поєднанні з місцевим матеріалом, аналізують історії Праведників народів світу та Праведників Бабиного Яру у столиці та на Полтавщині.

та

Галина Корнієнко, Черкаси, “Історія Бабиного Яру та збереження історичної пам’яті”

Серія занять по відпрацюванню важливих навичок пошуку і обробки інформації, медіаграмотності, яка додатково звертає увагу учнів на проблеми збереження пам’яті про Бабин Яр. Уроки можуть бути проведені як цілісний захід або як три окремі уроки.

ІНТЕГРОВАНИЙ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ УРОК АБО ЗАХІД:

Оксана Матвіюк, Бердичів, “Голокост і права людини”

Веб-квест, присвячений взаємозв’язкам між історією Голокосту та захистом прав людини сьогодні.

УРОК АБО ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: не присуджено

ЗАХІД З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ:

Наталія Гриценко, Черкаси, “Трагедія дітей Бабиного Яру: пам`ятати, аби поважати права тих, хто поруч тебе”

Методична розробка має на меті не лише формування знань учнів про трагедію єврейського народу під час Другої світової війни, а й передбачає поглиблення розуміння значимості дотримання прав людини у сучасному світі. У ході заняття з метою проведення історичних паралелей передбачено використання матеріалів віртуальної виставки "Бабин Яр: пам`ять на

тлі історії" та освітньої онлайн-платформи Stories that Move, а саме історій сучасних підлітків, які зіштовхнулися з дискримінацією.

НЕСТАНДАРТНИЙ ПІДХІД ДО ТЕМИ:

Віталій Гедз, Макарів, “Макарівський Бабин Яр як місце пам’яті”

Заняття, яке поєднує в собі (фото)екскурсію, роботу з документальним фільмом, активне залучення учнів до формування місцевих практик вшанування пам’яті та виховання відповідального ставлення до локальних місць пам’яті.

Журі також окремо відзначили поданий до конкурсу текст Людмили Литвинюк з Полтави “Біографічне навчання на матеріалах проекту”

Ми щиро вітаємо переможців та дякуємо всім учасникам. Також велика подяка членам журі та рецензентам. Щоб ознайомитися з усіма розробками, завітайте на сайт Інтерактивного путівника для вчителя.

 

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top