Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

ХІІІ Міжнародний конкурс учнівських робіт "Історія і уроки Голокосту" ім. І.Б. Медвинського

ХІІІ Міжнародний конкурс учнівських робіт "Історія і уроки Голокосту" ім. І.Б. Медвинського

З 9 по 13 травня у Пущі-Водиці відбувся ХІІІ Міжнародний конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського, організований Українським центром вивчення історії Голокосту і підтриманий Євроазійським єврейським конгресом та Міжнародною громадською організацією «Міжнародний фонд „Взаєморозуміння і толерантність“». Розпочався захід з урочистого відкриття, на якому директор Центру та голова журі Анатолій Подольський привітав учасників, розповів про умови конкурсу, побажав усім успіхів та натхнення. 

Традиційна зустріч конкурсантів стала своєрідним підсумком довгого попереднього шляху ознайомлення, вивчення та осмислення матеріалів з вибраної кожним з них тематики. Фіналу передувала майже піврічна кропітка і цілеспрямована робота учнів з різних куточків України. Вони досліджували сторінки історії міст та регіонів, долю окремих родин, історіографію Голокосту, осмислення трагедії та загальну проблематику Голокосту. 

Уперше на конкурс було подано роботи, що стосувалися переслідування та знищення ромів на теренах окупованої України, - їх було виділено в окрему дослідницьку секцію. Цих робіт було небагато, проте вони викликали жвавий інтерес в учасників. 

До конкурсного журі увійшли досвідчені вчені, педагоги, методисти Центру вивчення історії Голокосту: В. Нахманович, Ю. Радченко, Д. Десятов, Н. Голосова, Ю. Смілянська, Н. Зіневич, М. Тяглий та інші.

Старшокласники продемонстрували вміння не лише працювати з літературою, документами, пресою, а й презентувати та захищати свої роботи. Окремою надзвичайно яскравою сторінкою конкурсу стали літературні та художні роботи з історії Голокосту. Учасники секцій ознайомилися з виставкою "Кожен має право знати свої права", яку підготували та чудово провели їхні однолітки.

Зустрівшись як незнайомі, учасники незабаром перетворилися на щирих однодумців та колег, які глибоко володіли певною темою і готові були допомогти й підтримати один одного, разом з тим конкуруючи між собою в номінаціях конкурсу: "Найактивніший учасник" та "Глядацькі симпатії". Спілкування тривало ввечері у кімнатах та під час прогулянок затишним парком Пущі-Водиці.

Важливим етапом заходу стали тренінги для учнів та вчителів, пов'язані з організацією пошукової діяльності і роботи з джерелами та правилами оформлення наукових робіт під керівництвом В. Нахмановича і М. Тяглого.

За результатами конкурсу були визначені переможці та номінанти. Разом із грамотами та сертифікатами кожен учасник одержав нову тематичну літературу, підібрану Українським центром вивчення історії Голокосту. Участь у ХІІІ Міжнародному конкурсі учнівських робіт стала вагомим та неоціненним досвідом для організації дослідницької роботи в школі.

Для усіх вчителів, що привезли своїх учнів на конкурс, важливою була можливість вкотре зустрітися з колегами, з працівниками Українського центру. Спілкуючись, педагоги висловлювали щиру вдячність організаторам за вміння зацікавити молодь темою, заохотити їх до участі в конкурсі, який хоч і не додасть балів до атестата, проте стане проявом їхніх людських та громадянських якостей.

 

Лариса Коломієць, учитель-методист
Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №17

[Відгуки про шкільний конкурс]

[Фотогалерея]

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top