Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Навчальні семінари в рамках проекту "Українські книжки для виховання толерантності"

24-26 червня 2009 року за підтримки Програми "МАТРА" Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів, Будинку Анни Франк в Ужгороді відбулись навчально-методичні семінари в рамках загальноукраїнського проекту "Українські книжки для виховання толерантності", що офіційно розпочався в Україні з квітня цього року. 
Це були семінари для людей, які безпосередньо працюють у системі освіти та виховання учнівської молоді - вчителів історії та суспільних дисциплін, а також для заступників директорів шкіл з виховної роботи. Метою семінарів стали пропаганда і поширення ідей толерантності в системі освіти та формування навичок толерантної поведінки щодо національних меншин, що зазнають дискримінації та виховання поваги до інших. 
За словами учасників семінарів освітянам доводиться стикатися з проявами дискримінації, ксенофобії, антисемітизму мало не щодня у більшій чи менш небезпечній формі. А що з цим робити, як дати раду проблемі знають далеко не всі. Щоб працювати з такими проблемами потрібні певні спеціальні знання, поінформованість освітян. Необхідно забезпечити навчальні заклади спеціальною літературою , посібниками та підручниками з даної тематики. Але, що є найбільш важливим - потрібно озброїти викладачів методикою, пояснити специфіку роботи з питаннями даної теми. 
За підтримки Управління освіти Ужгородської міської ради та Закарпатського Інституту післядипломної педагогічної освіти було сформовано дві потужні групи учасників - викладачів історії і суспільних дисциплін та заступників директорів шкіл з виховної роботи, кожна з яких наполегливо працювала на протязі двох днів, незважаючи на літню спеку. 
Семінари складалися з двох частин: лекційного відділення та тренінгових практичних занять, присвячених методиці роботи з книжками з проблем виховання толерантності та протистояння антисемітизму, ксенофобії та дискримінації, що вийшли друком завдяки цьому проекту. 
Кожний учасник семінару отримав безкоштовно 16 освітніх пілотних видань з названої тематики, розроблених українськими організаціями-партнерами. Серед книжок представлені і документальні джерела - щоденники Анни Франк, Давида Рубіновича та щоденник Львівського гетто; довідники і матеріали тематичних виставок - "Джерела толерантності", "50 запитань про антисемітизм"; посібники - "Виховуємо людину і громадянина", "Історія епохи очима людини", "Я, ти, він, вона…"; філософсько-публіцистичні видання "Поза межами розуміння" та інші. 
На семінарах працювала потужна лекторська та тренерська команда - к.і.н. Анатолій Подольський, Ганна Ленчовська, Наталія Голосова, Віталій Бобров, Ольга Педан-Слєпухіна. 
Жвавим обговоренням закінчувалася кожна лекція і кожний тренінг. Ключовим питанням було: Де і як можна використати опрацьований матеріал у навчально-виховній роботі в школі? 
Цінним було те, що пропозиції та ідеї лунали з вуст самих учасників семінарів, демонструючи їхнє глибоке розуміння проблем, зацікавленість почутим і побаченим та готовність втілювати нові ідеї і методики у своїй роботі з учнями, колегами, батьками, місцевою громадою. Саме ці люди щодня і щохвилини є учасникам складного та багатогранного процесу, який називається життям і у якому не обійтись без толерантності, тому що, за словами Олівера Уендела Холмса (старшого), "за одним невеликим виключенням, світ складається з "інших". 
 

Матеріал підготувала Ольга Педан-Слєпухіна

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top