Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

ХVІІІ Всеукраїнський конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського, 2018

На відкритті із вітальними словами до учасників звернулись Анатолій Подольський, директор Українського центру вивчення історії Голокосту, Йосип Зісельс, виконавчий спів-президент Асоціації єврейських організацій та общин України, члени журі, учасники. Протягом трьох днів проходили захисти робіт у двох секціях на теми з історії Голокосту та регіональних досліджень, історії та культури євреїв України, про Праведників народів світу, про пам’ять про Голокост сьогодні, про Голокост та інші геноциди, у секціях художніх творчих робіт та літературних творчих робіт та кіно. Проте конкурс не обмежується лише виступами конкурсантів. Організатори щороку пропонують всім учасникам різноманітні заходи, лекції та практикуми. Цього року в суботу учні працювали у практикумі «Не дитячі історії», де обговорювали питання нетерпимості, ксенофобії і ворожнечі та їхні прояви в історії та сьогоденні. У цей же час вчителям було проведено практикум-презентацію видання «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії», який провели вчителі-співавтори посібника. Ввечері того ж дня учасники мали можливість пройтись вулицями Подолу. Екскурсію за методикою IWalk проводили колеги з Освітнього центру «Простір толерантності». В останній день для всіх учасників також були запропоновані дві лекції «Секрети створення успішної візуальної презентації» (Надія Уфімцева) та «Місто як підручник історії: як читати вулиці міста» (Світлана Осіпчук). Переможцями стали 12 лауреатів конкурсу, які представили ґрунтовні дослідження та цікаві творчі роботи. У секціях дослідницьких робіт: 1 місце. Ганна Ходарченко «Антиєврейська пропаганда на території нашого краю в роки Другої світової війни» (науковий керівник Ольга Моторкіна) і Юлія Ткачук і Катерина Злотар «Депортація євреїв Буковини до Трансністрії в особових історичних джерелах» (науковий керівник Наталя Герасим). 2 місце. Володимир Клімов « Онлайн-довідник «Праведники народів світу (Полтавщина)» (науковий керівник Олена Москаленко) та Інна Бондаренко «Історія Голокосту у долях євреїв Мелітопольщини» (науковий керівник Наталія Діденко). 3 місце. Богдана Халімон «Темесові мости (історія Черешенського спецдитбудинку для дітей «ворогів народу»)» (науковий керівник Ганна Савич) та Марія Куцова «Культурно-мистецьке та духовне життя українців, поляків та євреїв міста Ковеля в 1919-1939 роках» (науковий керівник Мирослава Діка) У секції художніх творчих робіт: 1 місце. Олег Іваськів «Триптих «Дорога без вороття»: 1) «Сподівання…». 2) «Втрачені надії…». 3) «Забуттю не підлягає…» (науковий керівник Ірина Федик). 2 місце. Катерина Веселова «Мовою мистецтва про Голокост» (науковий керівник Ольга Моторкіна). 3 місце. Євгеній Альховик «Жити, щоб жити… (серія малюнків)» (науковий керівник Людмила Олененко). У секції літературних творчих робіт та кіно: 1 місце. Вероніка Котюк «Їдишизми та гебраїзми як маркери міжкультурної комунікації в новелі «Апокаліпсис» Марії Матіос» (науковий керівник Валентина Шевчук). 2 місце. Поліна Козел «Залишатися людиною» (науковий керівник Вікторія Силенок). 3 місце. Богдана Халімон «Фільм «Вимір пам’яті» (науковий керівник Ганна Савич). Вітаємо усіх переможців, всіх лауреатів та їх наукових керівників та бажаємо подальших звершень! Проведення XVIII Всеукраїнського конкурсу учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» імені І.Б. Медвинського стало можливим завдяки підтримці наших постійних партнерів – Посольства Держави Ізраїль в Україні та Асоціації єврейських організацій та общин України. 

[Фотогалерея]

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top