Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Шоста міжнародна конференція вчителів з питань викладання історії Голокосту "боротьба проти расизму і упереджень"

7-10 липня в Єрусалимі (Ізраїль) відбулася 6-та міжнародна конференція вчителів з питань викладання історії Голокосту "Боротьба проти расизму і упереджень", на яку було запрошено близько 800 педагогів з 53 країн світу. Це найбільш масштабна за кількістю учасників конференція, що була організована та проведена Яд Вашемом в останні декілька років. 
Робочими мовами конференції були англійська, французька, іспанська та російська. Церемонія відкриття конференції відбулася на майдані біля пам'ятника єврейським воїнам і партизанам, що боролися проти нацизму. З вітальними словами до учасників конференції під час її відкриття звернулися Авнер Шалев, голова ради директорів Яд Вашем, міністр освіти Ізраїлю Юлі Тамір, Доріт Новак, директор Міжнародної школи вивчення і викладання Голокосту та головний равін Тель-Авіва Рав Ісраель Меїр Лау. Кожен з них по своєму наголосив на важливості тієї справи, що об'єднала і привела до Єрусалиму присутніх. А музичний виступ відомого ізраїльського співака Д. Фішера та дитячого ансамблю губної гармоніки зробили цей вечір по-справжньому незабутнім. 
Перша половина робочих днів конференції проходила в Єрусалимському міжнародному центрі конгресів. Кожне ранкове засідання мало свою тематику: "Расизм та антисемітизм XIX-XX ст.", "Викладання Голокосту в мультикультурному суспільстві та боротьба з расистськими упередженнями", "Спадок переживших Голокост". Під час ранкових сесій перед присутніми виступали вчені з Ізраїлю, США, Німеччини, Великої Британії та інших країн, що спеціалізуються на вивченні цієї теми. Всі виступаючі змогли зацікавити аудиторію своїм оригінальним підходом та власним баченням проблематики історії Голокосту. Серед доповідей, що прозвучали в Єрусалимському міжнародному центрі конгресів, були такі, що безпосередньо стосувалися освітнього процесу та його ролі в становленні особистості. Серед останніх можна виділити доповідь німецького професора Вольфганга Віпермана "Антисемітизм і расизм в німецьких книгах для читання", доповідь Сазан Бенедикт, професора медичного університету Південної Кароліни "Від лікування до вбивства: лікарі та медперсонал Третього Рейху". Яскраві виступи професора педагогіки Бодо фон Борріса з Гамбургського університету та федерального суді з Аргентини Даніеля Рафекаса, якому в своїй професійній діяльності довелося зіткнутися з проявами расизму серед підлітків, що привів останніх в кінці кінців на лаву підсудних, ще більше підкреслювали важливість виховання толерантності та боротьби з проявами расизму серед підлітків. 
Ранкові засідання закінчувалися дискусією в групах, що сформувалися на основі робочих мов конференції. До складу групи, що спілкувалася російською, увійшли представники країн СНД та прибалтійських республік. Під час жвавих дискусій піднімалися та обговорювалися питання, пов'язані з проблемою викладання історії Голокосту в школах з доволі різними освітніми системами, що сформувалися на теренах колишніх республік Радянського Союзу: "Чи можемо ми використовувати історію Голокосту як крайній приклад расизму? Які форми та засоби є найбільш прийнятними для викладання цієї теми? Які проблеми та перешкоди виникають перед вчителями в їхній освітній практиці викладання історії Голокосту?" 
Друга половина дня проходила у формі практичних занять, місцем проведення яких слугували навчальні аудиторії Яд Вашему. Це була, мабуть, найбільш корисна для практикуючих вчителів частина конференції, адже кожному педагогу хотілося познайомитися з конкретним досвідом своїх колег з іншої країни. І це потрібно відзначити вдалося. Так, вчителі з Литви презентували роботу центрів толерантності, що функціонують в їхній країні та поділилися досвідом організації загальнонаціональних проектів. Мшар Єлизавета Борисівна, вчитель з Білорусії, розповіла про власний досвід організації позакласної роботи учнів з вивчення трагічних подій, що відбулися в їхній місцевості (с. Бронна Гора). Власне, великої необхідності представляти білоруських та російських колег не було. Останні відомі в Україні завдяки діяльності НПЦ "Холокост" в Москві та міжнародним конференціям школярів, що вже традиційно відбуваються в Білорусії. 
Представники української делегації презентували свої доробки в сфері викладання історії Голокосту в українських школах. Досвід українських колег багато в чому виявився повчальним для іноземних колег. Адже в Україні співпраця таких двох потужних громадських організацій як Всеукраїнської асоціації викладачів історії "Нова Доба" та Українського центру вивчення історії Голокосту дала свої плоди у формі великої кількості проведених семінарів для шкільних вчителів, низці реалізованих проектів та великої кількості навчально-методичної літератури, про що в своїх виступах не раз говорили українські педагоги. 
Урочисте закриття конференції відбулося на Площі Сім'ї. Заключне слово тримали Натан Щаранський, колишній міністр внутрішніх справ Ізраїлю, академічний консультант Яд Вашему Ієгуда Бауер та професор Кальман Перк, який поділився своїми спогадами про пережиту трагедію. Довгі і безперервні аплодисменти учасників конференції були не тільки подякою організаторам за чудовий прийом та бездоганну організацію, але й свідченням того, що кожен з присутніх поповнив свій життєвий та професійний багаж унікальним та безцінним досвідом колективного творення добра.

Десятов Д.Л.

Останні Новини

  • До 82-річниці трагедії Бабиного Яру. Освітні матеріали

    Загибель невинних людей завжди залишає глибокий слід в історії. 29-30 вересня – це дні, коли Україна та світ вшановують пам’ять жертв Бабиного Яру. Ці дні нам нагадують про те, як важливо пам'ятати минуле. Пам'ять про Бабин Яр нагадує нам, що важливо стримувати світ від занурення у темряву ненависті та жорстокості. Збереження світу та співжиття, поваги до прав людини та різноманітності – це завдання, якому ми повинні приділити особливу увагу, прагнучи запобігти подібним трагедіям у майбутньому.

    [Докладніше]
  • Про війну. Проєкт інтерв'ю із українськими вчителями

    Із моменту повномасштабного вторгнення росії Український центр вивчення історії Голокосту весь час підтримував і продовжує підтримувати наших колег освітян з різних куточків України. І наш простір наповнився численними історіями про той новий та нелегкий досвід, який доводиться проживати нам всім. Ми не могли залишитися осторонь цих історій. Із вересня 2022 року ми розпочали записувати інтерв'ю із українськими вчителями та викладачами університетів, випускниками програм та проєктів УЦВІГ, про теперішню російсько-українську війну. Цей проєкт ми реалізовуємо за підтримки програми Documenting Ukraine від Institut für die Wissenschaften vom Menschen (Відень, Австрія).

    [Докладніше]
  • «Хроніки оборони Києва»

    Істориком і етнополітологом Віталієм Нахмановичем за фінансової підтримки Музею історії Києва, створено сайт «Хроніки оборони Києва» із щоденною хронологією битви за Київ від 24 лютого до 10 квітня 2022 року.

    [Докладніше]
  • Програма підтримки бібліотек успішно завершена

    Ми раді повідомити, що успішно завершили програму підтримки бібліотек країни всіх рівнів. Програма тривала понад два місяці. За цей час 340 бібліотек країни отримали видання Українського центру вивчення історії Голокосту! А це означає, що більше людей мають доступ до цінної інформації, знань та розвитку. Книги є одним із головних інструментів для збереження та передачі подій минулого.

    [Докладніше]
  • Як навчити пам’ятати? Дискусія істориків на Українському радіо

    Пропонуємо Вашій увазі дискусію Анатолія Подольського на програмі Українського радіо "Сьогодні. Вдень" разом з військовим істориком Василем Павловим.

    Розмова присвячена проблемам і викликам викладання історії під час сучасної війни. Як протистояти російській пропаганді проти нас? Чому міфи шкідливі? Як навчити пам’ятати? Як зробити, щоб пам’ять про героїв та жертви сьогодення і минулого була "живою"?

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top