Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Положення про організацію та проведення XІІ Всеукраїнського конкурсу учнівських творчих робіт "Історія і уроки Голокосту", 2011-2012 навчальний рік

Положення про організацію та проведення XІІ Всеукраїнського конкурсу учнівських творчих робіт "Історія і уроки Голокосту", 2011-2012 навчальний рік

Реалізуючи ідеї, викладені в Декларації Стокгольмського міжнародного форуму з Голокосту, а також Резолюції ООН про встановлення Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту, і вважаючи своїм обов'язком зробити посильний внесок у збереження пам'яті про жертви геноциду, Український центр вивчення історії Голокосту повідомляє про проведення у 2011-2012 навчальному році серед учнів середніх загальноосвітніх закладів України конкурсу дослідницьких і творчих робіт на тему: "Історія і уроки Голокосту". Ми пропонуємо обдарованим і небайдужим до суспільних проблем юнакам і дівчатам, а також їхнім вчителям - науковим керівникам випробувати свої сили і здібності, взявши участь в конкурсі. Заявки необхідно подати до 31 грудня 2011 р.

Розділ I. Мета конкурсу

1. Поглиблення знань школярів з історичної проблематики Голокосту - долі єврейського народу на теренах Європи під час Другої світової війни, популяризація вивчення даної теми серед учнівської молоді.
2. Розвиток навичок дослідницької і аналітичної діяльності під час відбору матеріалу і написання роботи з обраної теми.
3. Пошук нових фактів, документів, свідчень про події Голокосту в Україні і за її межами, введення їх у науковий обіг.
4. Відбір за результатами конкурсу обдарованих учнів і сприяння їх участі в міжнародних семінарах і конференціях.
5. Виховання у молоді толерантного поводження, поваги до людей іншої національності, свідомого ставлення до міжетнічних проблем.

Розділ ІІ. Підготовка конкурсу

До участі в конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх і спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, професійно-технічних училищ. 
Бажаючі взяти участь в конкурсі подають заявки до Українського центру вивчення історії Голокосту за формою: прізвище, ім'я та по батькові, назва теми, науковий керівник, адреса, контактні телефони, електронна адреса. Заявки необхідно подати до 31 грудня 2011 р. Для підготовки конкурсу створюється оргкомітет у складі науковців, викладачів історії вищих навчальних закладів, вчителів шкіл. 
Виконані роботи учнів відправляються на адресу Центру до 15 березня 2012 р. (роботи, що надійшли після 15 березня 2012 р., не розглядатимуться). Вони попередньо рецензуються фахівцями із зазначеної проблематики. Роботи, що не відповідають тематиці та рівню вимог конкурсу, будуть відхилені і не допущені до захисту. Всім, хто пройшов відбір, до кінця березня 2012 р. буде повідомлено про їхню участь у конкурсі. 

Перевіряючи роботи, рецензенти оцінюють їх за десятибальною системою за наступними критеріями: 
1. Формулювання теми;
2. Постановка завдання (актуальність, мета, питання для дослідження);
3. Використання джерел (різноманітність, оригінальність);
4. Використання літератури (обсяг, характер);
5. Структура роботи;
6. Викладення матеріалу (послідовність, взаємовиваженість);
7. Аналітична робота;
8. Формулювання висновків (зміст, оригінальність);
9. Наукове оформлення (примітки, список літератури);
10. Художнє оформлення.
Роботи, що в сумі набрали менше 7 (семи) балів, будуть відхилені.

Розділ ІІІ. Вимоги до роботи

До участі в конкурсі допускаються роботи, виконані українською або російською мовами. Кожне представлене дослідження повинно складатися з 20-30 аркушів тексту, видрукуваного з одного боку (шрифт № 14). На титульній сторінці вгорі зазначаються організатори конкурсу (Український центр вивчення історії Голокосту, Євроазійський єврейський конгрес), потім іде назва конкурсу, тема, прізвище, ім'я та по батькові автора повністю, назва навчального закладу, адреса, варіант контактного зв'язку, відомості про наукового керівника. Викладу теми передує план у простому або розгорнутому вигляді. 

У вступній частині бажано висвітлити актуальність обраної теми, а також причини вибору, сформулювати мету і методи дослідження. Крім цього, у вступі потрібно проаналізувати ситуацію, що передує події. 

В основній частині викладається фактична канва подій у цілісній, взаємозалежній і послідовній побудові. У цілому різні варіанти обраних тем зводяться до двох основних напрямків: регіональні дослідження і загальна проблематика Голокосту. При виборі регіонального напрямку в основній частині варто відобразити розуміння контексту подій, що відбувалися, і їх повне висвітлення. Особливу увагу варто звернути на специфічні риси, деталі, що властиві тільки даному регіону. Обов'язковою вимогою є наявність чітких посилань на джерела інформації. 

Найбільш оригінальною частиною роботи є висновок, саме в ньому квінтесенція дослідження. Висновок повинен базуватися на матеріалі основної частини і носити конкретний характер. 

У випадку використання цитат обов'язкові посилання на джерела, які оформляються згідно із загальноприйнятими зразками. Такі ж вимоги висуваються й до списку використаних джерел і літератури. Вітається використання наочних матеріалів (таблиці, графіки, схеми, малюнки, фотографії тощо). 

Окрім науково-дослідницьких робіт, організатори також запрошують до участі в конкурсі творчі роботи, які мають художню форму (малюнки, скульптурні і музичні твори тощо).

Розділ ІV. Захист робіт і визначення переможців

 

Захист робіт відбудеться у квітні 2012 р. Оплата проїзду й проживання учасників конкурсу і учителів проводиться за рахунок організаторів. До захисту кожний здобувач має підготувати стислий (до 5-7 хв.) виклад основних ідей роботи. Можливий варіант використання мультимедійних засобів (7-8 хв.). 

Другим етапом захисту робіт стануть відповіді на запитання опонентів у якості яких виступають присутні учні, вчителі, члени журі, гості конкурсу. Активність учнів - опонентів, рівень їхньої поінформованості, виявлений у запитаннях, враховується під час підбиття підсумків. До початку захисту бажаючим надається можливість ознайомитися зі змістом робіт. 

Члени журі звертають увагу на: 
а) уміння стисло охарактеризувати роботу; 
б) якість відповіді на питання; 
в) поінформованість у проблематиці Голокосту в цілому; 
г) полемічні здібності; 
д) мовні особливості.

Розділ V. Нагородження переможців

 

Усі учасники конкурсу, які брали участь у захисті робіт, нагороджуються дипломами, літературою за тематикою Голокосту, загальноісторичними виданнями, художніми творами й іншими призами. Також кращим конкурсантам буде надана можливість взяти участь у різних молодіжних конференціях, семінарах і школах з проблематики історії Голокосту. 
 

Роботи обов'язково надсилати у роздрукованому варіанті (звичайною поштою), і електронному варіанті.

Український центр вивчення історії Голокосту 
01011, Київ-11, вул. Кутузова, 8, кім. 109
Тел./факс: (44) 285-90-30; 
E-mail:uhcenter@holocaust.kiev.ua 
www.holocaust.kiev.ua

Останні Новини

  • Збір свідчень у освітян про російську агресію і війну в Україні

    З моменту повномасштабного вторгнення росії Український центр вивчення історії Голокосту намагається продовжувати свою освітню діяльність, а також весь час підтримує наших колег освітян з різних куточків України. Наш простір наповнився численними історіями про той новий та нелегкий досвід, який доводиться проживати нам всім. Ми не могли залишитися осторонь цих історій і тому з вересня розпочали новий проєкт по збору свідчень від українських вчителів та викладачів університетів, випускників програм та проєктів УЦВІГ, про теперішню російсько-українську війну. Цей проєкт ми реалізовуємо за підтримки програми Documenting Ukraine від Institut für die Wissenschaften vom Menschen (Відень, Австрія). 

    [Докладніше]
  • "Сучасна росія - це суцільний концтабір". Інтерв'ю на "Громадському"

    Інтерв'ю з Анатолієм Подольським на Громадському. Розмова про важливість збереження історичної та культурної пам’яті та чому це було неможливим за часів комуністичної диктатури на теренах України? Під час дискусії обговорювались питання історичної пам’яті про Другу світову війну, про історію Голокосту. Чому важливо берегти історичну та культурну пам’ять і чому зараз нам допомагає історична пам’ять протистояти ворогу, який хоче знищити нашу державну і культурну ідентичність?

    [Докладніше]
  • Відкриття виставки «Майбутнє без очевидців»

    17 листопада 2022 року в Центральній міській бібліотеці німецького Дюссельдорфу відкрилася виставка "Майбутнє без очевидців", що триватиме до 23 грудня 2022 року.
    Виставка підготовлена транснаціональним проєктом Єврейської громади Дюссельдорфа "Вчимося пам'ятати", який є багаторічним надійним партнером УЦВІГу.

    [Докладніше]
  • Науково-методичний семінар "Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду і виклики сучасності"

    11-12 листопада 2022 року в Києві відбувся міжнародний науково-практичний семінар "Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду і виклики сучасності", організований Українським центром вивчення історії Голокосту, Меморіалом Шоа (м. Париж, Франція) та Національним музеєм історії України у Другій світовій війні.

    [Докладніше]
  • IV Семінар-школа «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього. Навчання про історію Голокосту і права людини»

    31 жовтня 2022 року розпочався семінар-школа «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього». Вже вчетверте ми збираємо колег у співпраці з Інститутом ім. Ольги Ленгель (The Olga Lengyel Institute, New York) та втретє за співфінансування Нідерландського єврейського гуманітарного фонду (Гаага).
    Метою семінару-школи є покращити рівень навчання про історію Голокосту та права людини в Україні. Програма надає можливість поєднати український та міжнародний досвід у викладанні цих тем та обґрунтуванні актуальності історичних подій у сьогоденні.

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top