Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Проект «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» Семінари – презентації Путівника для вчителя у м. Києві

Український центр вивчення історії Голокосту за підтримки Українського інституту національної пам’яті та Громадського комітету для вшанування пам’яті жертв Бабиного Яру продовжує роботу над проектом «Бабин Яр: пам'ять на тлі історії». 
Нагадаємо, що на початку 2018 року вийшов друком путівник для вчителя «Бабин Яр: пам'ять на тлі історії» - збірник навчально-методичних розробок шкільних занять, створений освітянами для освітян на основі віртуальної виставки «Бабин Яр: пам'ять на тлі історії» та документального фільму «Бабин Яр у пошуках пам’яті». 
З метою ознайомлення і залучення до співпраці, навесні 2018 року було проведено кілька поглиблених одноденних презентацій путівника для вчителів історії та заступників директорів з виховної роботи шкіл Шевченківського району міста Києва. 
З початком осені робота з популяризації видання вийшла на новий рівень. 17 вересня та 30 вересня 2018 року в приміщенні Музею історії міста Києва відбулися семінар-презентація для методистів з історії РНМЦ Управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій, голів районних метод-об’єднань вчителів історії і методистів з виховної роботи, а також «відкритий» семінар для вчителів історії з усієї країни. 
Формат першого заходу мав свої особливості. Адже метою було представлення проекту і обговорення з методистами шляхів проведення презентаційних семінарів для вчителів міста, щоб ті користувалися матеріалами проекту та ставали в майбутньому співавторами. Основну увагу приділили знайомству з методичними можливостями використання матеріалів в освітньому процесі. Підсумком групової роботи стало представлення планів презентацій проекту для вчителів як кінцевих «споживачів» даних матеріалів. Усі без винятку методисти зацікавились подальшою співпрацею, а також обіцяли заохочувати вчителів своїх районів до співавторства в майбутньому інтерактивному онлайн-ресурсі. 
30 вересня семінар відвідали колеги з Кременчука, Лисичанська, Ніжина, Умані, Чернігова; з Херсонщини, Черкащини та Київщини і, звісно, міста Києва. Цей семінар розпочався дискусією «Бабин Яр: актуальність пам’яті та особливості меморіального простору», яку провів провідний співробітник Музею історії Києва та автор віртуальної виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» Віталій Нахманович. Учасникам семінару було запропоновано ознайомитися з кількома твердженнями стосовно Бабиного Яру як місця пам’яті і визначити свою позицію щодо цих тверджень. В процесі обговорення виявилось, що сприйняття Бабиного Яру як місця пам’яті дуже різне, так само як і уявлення про історію цього місця та пам’ять про нього, про те, яким чином меморіалізувати простір і чи потрібні додаткові зусилля щодо створення місця пам’яті Бабин Яр. 
Особливу зацікавленість в учасників викликали розробки для вчителів з розділу Путівника «Пам’ять і людина» стосовно Праведників світу, а також вправи для учнів середнього шкільного віку і заняття на тему «Діти Бабиного Яру». Гострі суперечки викликала розробка «Над Бабиним Яром пам’ятника нема…». Під час обговорення в групах учасники семінару запропонували додати до Путівника матеріали та розробки, пов’язані з біографіями окремих людей, яким вдалось вижити під час масових розстрілів та усно історичні інтерв’ю свідків Голокосту, або їх родичів. 
Під час підведення підсумків учасники також коментували найвдаліші, на їхню думку, теми, матеріали, методи, а також висловили бажання продовжити співпрацю і долучитися до створення інтерактивної версії Путівника.

Ольга Лімонова, учасниця проекту,
співавторка матеріалів Путівника,
м. Київ
Наталія Голод, учасниця проекту,
співавторка матеріалів Путівника,
викладачка гімназії НПУ ім. М.П. Драгоманова, м. Київ

Останні Новини

  • Нове видання: Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року

    Ми нарешті готові поділитися з Вами результатами зустрічей робочої групи «Як говорити про Голокост після 24 лютого 2022 року». Протягом більшої частини літа ми з учасниками групи працювали над створенням перших рекомендацій для вчителів, які вже навчають про історію Голокосту і потребують порад, як змінити свою освітню діяльність у зв’язку з російською агресією проти України. Наразі текст впорядковано й підготовлено для широкого кола професійних читачів.

    [Докладніше]
  • «Суспільно-політичні та історичні аспекти розвитку сучасної єврейської громади України: європейський контекст».

    З такою назвою побачила світ колективна монографія, що була підготовлена Інститутом політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАНУ, який є партнером УЦВІГу вже багато років. У монографії досліджуються питання розвитку хасидизму на сучасному етапі, історична доля кримчаків, особливості комплексної меморіалізації Бабиного Яру, відносини єврейських громад Європейського Союзу з національними урядами, можливість запозичення й застосування цього досвіду в українських реаліях та ін. Авторський колектив складається з відомих українських істориків та політологів, серед яких є і науковці нашого Центру

    [Докладніше]
  • Викладання суспільних дисциплін в умовах війни

    15 вересня 2022 року в рамках Тижня освіти дорослих, що традиційно організовує Кафедра філософії і суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО, відбулася неформальна зустріч професіоналів (MeetUp) із обговорення проблеми "Викладання суспільних дисциплін в умовах збройного конфлікту міжнародного характеру", в якому взяло участь 78 науковців, методистів та вчителів-практиків.

    Участь представниці робочої групи "Як говорити про Голокост після 24.02?" пані Олени Савицької відбулася завдяки запрошенню організаторки цього заходу, учасниці багатьох проєктів УЦВІГ доцентки цієї кафедри к.і.н. Ольги Сирцової

    [Докладніше]
  • Мемуари Джека Глотцера з Рогатина

    Раді Вам повідомити, що УЦВІГ в рамках проєкту "Мережа пам'яті" буде готувати нове видання спогадів в нашій книжковій серії "Бібліотека спогадів про Голокост"! Мемуари Джека Глотцера з Рогатина (Івано-Франківська область), який пережив Голокост буде видана двомовним виданням (українською та англійською мовами).

    [Докладніше]
  • Вебінар «Бабин Яр та російська війна проти України»

    Як зміняться пріоритети історичної пам’яті українців після завершення російсько-української війни? Чи може відбутися переосмислення Голодомору, радянських репресій, Другої світової, Голокосту, Майдану? Яке місце може зайняти сучасна війна серед подій новітньої української історії? Ці питання вже зараз турбують багатьох інтелектуалів, викладачів шкіл та вузів, є предметом дискусій в медіа та наукових форумах. 

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top