Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Вперше Українською мовою книга Ш.Редлiха...

Видавництво ДУХ І ЛІТЕРА, у серії “Бібліотека інституту Юдаїки” знову принесла радість читачам. Вийшла книга Шимона Редліха “Разом і наріжно в Бережанах” (переклад Наталії Вельбовець, редагування Н.Вельбовець, М.Петровський). Книга являє собою чудовий приклад поєднання мемуаристики з фаховою історією.Шимон Редліх "Разом і нарізно в Бережанах"Ш.Редліх згадує період з 1919 до 1945 рр., і подає спогади представників інших національностей про ті самі події. Він висвітлює трикутник міжнаціональних відносин - євреїв, поляків, українців. Цей трикутник раз за разом ділять і розтравлюють два тоталітарних режима - російський і німецький. Подання національних трагедій з різних точек зору - дуже важке завдання. Кількість тих трагедій на теренах Галичини важко перелічити. Це і польське переслідування українців та євреїв, антипольський терор ОУН, совєтське нищення за класовою і політичною ознакою, нацистська окупація, кривавий міжетнічний конфлікт поляків та українців, повернення совєтського режиму... Тим більш, коли Ш.Редліх підкреслює важливу відмінність Голокосту від іншіх геноцидів. На зустрічі з автором, що її організував інститут Юдаїки разом з фондом “Відродження” історик сказав, що треба розуміти - Бережани сьогодні цілковито українське місто, поляки з Бережан живуть у Польщі та Україні, а от євреї майже зникли з мапи Європи... Єврей під час Голокосту не мав змоги врятуватися ані зміною релігії, мови чи партії, ані колаборацією. Євреї цілковито були поставлені поза життям. За переховування єврея карою була смерть. Тим важливіший подвиг поляка Кароля Кодогного та українки Танки Концевич, які врятували пана Редліха, завдяки чому ми тепер маємо можливість читати книгу. 
Книга Ш.Редліха суттєво відрізняється від мемуарів євреїв, які пережили Голокост, що виходили друком в Україні після 1991 року. Ш.Редліх - фахівець-історик і спромігся толерантно й об”єктивно поставитися до проблем інших народів.
Треба лише зазначити, (сподіваємось наші колеги поставляться до нашіх зауважень, саме, як до щірої, дружньої поради), що ми побачили деякі, на нашій погляд, неоковірності перекладу. Юзеф Пілсудський названий Йозефом - гадаємо це не зовсім доречно. А вираз на стр. 158 “Він сказав найбільш християнському натовпу (виділення наше - ред.) польських і українських учнів...” є трохи незрозумілим.

Останні Новини

  • «Вивчення історії трагедії Голокосту в ПАУ: актуальність, можливості та виклики»

    2 травня 2024 року у Пенітенціарній академії України у Чернігові відбувся круглий стіл «Вивчення історії трагедії Голокосту в ПАУ: актуальність, можливості та виклики», до якого доєднались науковці та здобувачі вищої освіти ПАУ, директор Українського центру вивчення історії Голокосту, кандидат історичних наук Анатолій Подольський; голова єврейської громади Чернігова Олександр Чеван; представниця єврейського музею у Кракові Вікторія Мудрицька .

    [Докладніше]
  • «Сучасна російсько-українська війна як конфлікт цінностей та ідеологій».

    2 травня 2024 р. в Інституті політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса відбулася VI панельна дискусія „Сучасна російсько-українська війна як конфлікт цінностей та ідеологій”. Організаторами заходу були Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України, Національна академія Служби безпеки України, Інститут історії України НАН України, Інститут філософії імені Г. С. Сковороди НАН України.

    [Докладніше]
  • Рава-Руська: життя та загибель єврейської громади

    Рава-Руська: життя та загибель єврейської громади / Петро Долганов. — Київ : Український центр вивчення історії Голокосту, 2023. — 94 с.

    [Докладніше]
  • Відкрита лекція у Харківському національному педагогічному університеті ім. Г.С. Сковороди

    25 квітня 2024 року відбудеться відкрита лекція (онлайн) Анатолія Подольського у навчально-методичному центрі факультету історії і права ХНПУ ім. Г.С. Сковороди на тему «Загрози тоталітаризму сьогодні. Теоретичні та методологічні аспекти»

    [Докладніше]
  • Банальність зла: від Аушвіцу до Маріуполя

    На каналі «10 запитань історику» з’явилось інтерв’ю щодо історії табору смерті Аушвіц, який став беззаперечним символом злочинів нацистів у Другій світовій війні. Це історія того, як одні люди (зокрема освічені та, здавалося би, психічно здорові) вбивали інших людей в масштабах і системності, невідомих раніше. «Банальність зла» полягала в тому, що чеснота відданості перетворила бюрократів на заповзятих виконавців геноциду.

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top